اصول طراحی نمای مغازه تابلوسازی حروف یا تابلو فروشگاهی

هنگامی که طرح‌هایی برای نمای مغازه‌های جدید یا تغییرات موجود در نمای مغازه های قدیمی پیشنهاد می‌شود، اصول طراحی باید همراه با هر درخواستی در نظر گرفته شود. این باید شامل تجزیه و تحلیل شخصیت «منظره شهری» و ویژگی‌های ساختمان در منطقه، همراه با ارزیابی تأثیر بصری ایجاد شده و جذب مشتری توسط طرح پیشنهادی باشد. 




بخش اول نمای جلوی مغازه

1.نمای مغازه های سنتی

  • شخصیت نما مغازه


ویژگی نمای مغازه های سنتی عمدتاً از استفاده از انواع طرح ها، مواد، رنگ و تایپوگرافی ناشی می شود که همه به صورت جداگانه مونتاژ شده یا توسط طراحان و تابلو سازان متخصص به کار می روند. طراحی نمای ضعیف ​​مغازه با یک صفحه صاف یا حروف پلاستیکی تولید شده در ابعاد کوچک جزئیات خام و تابلوی فلکسی ساده فارسی ، انعکاسی بسیار کم رنگ از همتای خود دارد. اغلب برای یک عمر کوتاه طراحی شده است، با مواد ارزان قیمت که به بافت بصری گسترده‌تر احترام نمی‌گذارند.و جذب مشتری بسیار پایینی دارد.

خلاصه‌ای از ویژگی‌های اصلی سردر مغازه‌های سنتی در زیر در قالب طرح‌هایی ارائه می‌شود که اولاً به رابطه آنها با ساختمانی که به آن تعلق دارند و ثانیاً به ویژگی‌های اصلی معماری سنتی می‌پردازد.


  • ارتباط نمای روبروی مغازه با صحنه عمومی خیابان


بیشتر جلوی نمای مغازه‌های سنتی با ارکان غرفه‌ها، ستون‌ها، تابلوهای هنری و قرنیز طراحی شده‌اند. مجموعه ای از متریالهای قدیمی در کنار هم می توانند برای یکسان کردن تصویر سنتی عمل کنند و انسجام بصری کلی را به صحنه خیابان بدهند. در عین حال، در مقیاس فردی می توانند علاقه و تنوع را از طریق جزئیات و مواد مختلف خود ارائه دهند. این نمای مغازه‌های سنتی که در طبقات همکف خیابان‌های قدیمی قرار گرفته‌اند، و گروهی منسجم را

تشکیل می‌دهند.

مغازه های مرکز شهر را در بردارد با عرض دهنه کم، مقیاس ثابت و «ریتم» معماری (ناشی از استفاده از عناصر تکراری جداگانه، که همگی از یک موضوع طراحی اساساً مشابه پیروی می‌کنند) اغلب یکی از ویژگی‌های گروه‌ مغازه‌های قدیمی و سنتی(بازارها یا بازارچه ها) این است که به راحتی با اجرای طرح های مدرن آسیب می بیند.

نمای مغازه های سنتی موجود یا قسمت هایی از جلوی نمای مغازه تاریخی که از قبل باشد،به منظور حفظ و حفاظت از ویژگی منطقه باید وجود داشته باشد. در جاهایی که ویژگی‌های خوب سنتی مورد توجه باقی می‌ماند، به‌عنوان مثال، موزاییک‌های قدیمی یا رنگی یا کاشی‌کاری‌ها، روکش‌های درها، چراغ‌های مدل دار، حفاظهای چوبی روی پنجره‌ها یا شیشه‌های رنگی یا حکاکی شده، باید حفظ شوند. 

پیش از این، ویژگی‌های پنهان و تاریخی، به‌ویژه لعاب‌های تزئینی اصلی در قسمت‌های بالایی پنجره‌ها و ستون‌ها، گاهی اوقات می‌توان از پشت سردر مغازه‌ها با هزینه‌ای اندک در معرض دید قرار بگیرد و برای بهبود ویژگی منطقه دوباره مورد استفاده قرار گرفت. کاشی‌کاری کف‌هااغلب باقی می‌ماند و همیشه باید حفظ شود.


  • پیشنهادهای طراحی نمای مغازه تابلوسازی حروف های سنتی


یک قرنیز باید در بالای آن ارائه شود.

تابلو به عنوان یک شکاف بصری بین جلوی مغازه و طبقات بالای ساختمان.

در صورت امکان باید بین قرنیز و طاقچه پنجره های طبقه اول فاصله ایجاد شود.

سایبان های جمع شونده سنتی از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و از نظر عملکرد مفید هستند. پس باید حفظ شوند.


ارتفاع تابلوهای تجاری باید به حداقل برسد و نباید از نظر بصری زیاده روی کنید.

نسبت به ارتفاع کلی جلوی مغازه، تابلوها باید از چوب ترمووود یا مواد غیر بازتابنده ساخته شوند.

می توان از چراغ های توری با طراحی مناسب برای تامین روشنایی استفاده کرد.

به طور کلی باید از وسعت شیشه ای عمودی تقسیم نشده بزرگ اجتناب شود. 

ظاهر ملایم و شیشه‌ای بسیار بزرگ، تقسیم‌ناپذیر و بی تناسب افقی یا عمودی می‌تواند تأثیر مخرب خاصی بر این ویژگی داشته باشد.طراحی ضعیفی دارند و با ساختمان های اطراف خود، ارتباطی دارند. از نظر ظاهر، چیدمان و مقیاس نمای جدید کاملاً بر اثر بصری اصلی تاثیر گذاشته و شخصیت منسجم ساختمان های اطراف را تضعیف می کند. 

شیشه ها باید به صورت کوچک یا یک درگاه مرکزی تقسیم شوند.

نمای مغازه ها معمولاً باید با ستون هایی قاب بندی شوند تا بر تقسیم بندی های فرعی بین ساختمان ها تأکید شود. 

 مواد تثبیت کننده در چوب، کاشی کاری لعابدار یا حتی گاهی اوقات آجر،همیشه باید در رندر، گنجانده شود.


عناصر کیفیت طراحی نمای سنتی به ترکیب کلی.

  • مواد و رنگ:

مصالحی که معمولاً در طراحی نمای مغازه تابلوسازی حروف ها مناطق سنتی، قابل قبول هستند عبارتند از: 

  • چوب (معمولاً رنگ‌شده)

  • آجر با کیفیت

  • آجر یا بلوک قدیمی

  • سنگ

  • سفال

  • چدن

  • برنز

  • مس و برنج

  • کاشی‌های لعاب‌دار

  • کاشی‌کاری معرق

  • شیشه تراشیده و حکاکی شده

  • رنگ(معمولا رنگهای کرمی قهوه ای،خاکستری و…با تاکید بر مات بودن)

  • الوار 

چوب همچنان یکی از مناسب ترین مواد برای قاب پنجره ها و درها و تابلوهای تبلیغاتی تجاری در بافت سنتی است.

بعید است که مواد مدرن مانند لمینت های پلاستیکی، حروف چلنیوم براق و کامپوزیت آلومینیوم قابل قبول باشند.

در گذشته طرح‌های رنگی نوشته های سر درب مغازه، معمولاً به‌صورت جداگانه و تک رنگ استفاده می‌شد تا بر سبک تابلو و نمای مغازه تاکید کند و در بهترین حالت نور خورشید، به نمایش درآید. امروزه با وجود برق و نورهای تولید شده، رنگ ترکیبی اغلب استفاده می شود تا جلوی مغازه خود را به نوعی تبلیغات تبدیل کنند. این رویکرد، به ویژه در مورد طرح‌های رنگی شرکت‌ها، که بدون توجه به ویژگی ساختمان میزبان یا مکان، به کار می‌روند، معمولاً در مناطق سنتی قابل قبول نیست.


 نمای مغازه و هویت تجاری، در صورتی که با یکدیگر در تضاد باشند،به این معنا که یکی مدرن و دیگری سنتی باشد، نیاز به نمای مغازه برای داشتن یک رابطه معماری مناسب، هم با ساختمان «میزبان» و هم با منطقه حفاظت شده، مهم‌تر از نیاز به هویت شرکتی یا تبلیغاتی ارزیابی می‌شود.

بنابراین برای داخل نمای تجاری این مشاغل در بافت سنتی از کف پوشیده شده با کاشی یا سنگ سیاه و سفید، غرفه‌های سنگ مرمر سیاه صیقلی،اسلب، سطوح لعاب دار بزرگ (هنوز با تناسب عمودی)، طاقچه‌های برنزی بسیار باریک، با تراشه‌های اسلیمی، لعاب‌های رنگی چند جداره ثابت و پیوسته،چراغ توری تهویه سر پنجره تزئینی، سقف پانل‌شده، تابلوی چوبی تخت با حروف برنجی یا مسی و قاب کوچک روی آن،تابلوی جعبه‌ای با تو رفتگی جزیی، استفاده کرد.


  • کرکره و پرده

در حالی که کرکره های بیرونی برای امنیت جلوی مغازه ها از زمان قدیم استفاده می شده است، در مناطق سنتی ظاهر آنها به طور کلی مناسب نیست. این اساساً به این دلیل است که جنبه بازاری مانند آنها در حالت بسته تأثیر بصری مرگباری در صحنه خیابان دارد. در مواردی که کالاهای با ارزش نیاز به محافظت دارند، ممکن است نوع مشبک باز، رول شونده که در داخل قابی نصب شده است، جایگزین قابل قبولی باشد. از شیشه های ضد سرقت نیز می توان برای محافظت از کالاهای با ارزش استفاده کرد. کرکره‌های غلتکی سنتی و پرده های بازوی که برای جمع شدن در جعبه‌های کور، معمولاً در مواردی که محافظت در برابر نور خورشید مورد نیاز است، قابل قبول هستند.

جایگزین مدرن "پرده ها قدیمی" پرده هایی پارچه ای که در حالت باز ثابت شده اند، همیشه از ویژگی های برجسته در منظره خیابان هستند. شکل خاص منحنی محدب و اغلب مات آنها، همچنین لبه های دالبر دار آنها، از نظر بصری نفوذ می کند و به طور دائم بخش های بزرگی از جلوی مغازه را که به آن ثابت شده اند پنهان می کند.

تابلو و حروف مغازه تجاری سنتی


رایج ترین شکل از تابلو سنتی عبارت است از حروف بر روی صفحه ای ثابت. در قدیم، تابلوها به سطوح مختلف پیچیدگی امروزی و به روش‌های مختلف ساخته نمی‌شدند. 

بنابراین گاهی حروف را مستقیماً روی دیوار نقاشی می‌کردند. یک تابلوی تجاری ممکن بود خیلی ساده با دست نقاشی شود. به تدریج یک طرح تابلوی پیچیده‌تر و حروف برجسته دستی ابداع شد، حروف بر روی تابلو (فلز یا تخته چوب) بریده شود و لبه کاری می شد. ممکن بود به صورت جداگانه بریده شود و روی صفحه چسبانده شود تا جلوه ای برجسته داشته باشد. گهگاه حروف ها پشت شیشه قرار می گرفتند. تابلوهای مینا گاهی اوقات توسط شرکت های تجاری بزرگ استفاده می شد.

تابلوهای آویزان 

تابلوهای آویزان که با استفاده از تکیه گاه های آهنی در زوایای قائم از ساختمان جدا شده اند،سالها مورد استفاده بوده اند. انواع اشکال ممکن است قابل قبول باشد، اما آنهایی که از طراحی‌های عصر پیش از رایانه به دست می‌آیند (مربع، مستطیل و دایره)احتمالاً برای موقعیت «معماری سنتی» در مقیاس بزرگ، مناسب‌تر هستند. 

فونت حروف مورد استفاده در حروف سنتی اغلب از نستعلیق، شکسته نستعلیق،ثلث با افزودن اسکریپت های مشتق از قلم و قلم مو گرفته شده است. استفاده از طیف گسترده ای از رنگ ها امکان پذیر است، اما رنگ های مدرن "فلورسنت" قابل قبول نیستند. 

نقاشی‌هایی که روی یک تخته مستطیل شکل می‌کشیدند، احتمالاً در زمان‌های تاریخی نزدیکتر، رایج‌ بودند.

لبه پایینی تابلوهای آویزان، نباید زیر 2.5 متر بالاتر از پیاده رو باشد و نباید از پیاده رو بیرون بیاید و علائم راهنمایی و رانندگی را پنهان کند. تابلوها را باید از بست های آهنی ساده آویزان کرد و معمولاً باید از چوب و رنگ دستی ساخته شود. محتوای تابلو باید ساده نگه داشته شود. استفاده از پاستل و گچ برای نوشتن حروف خوشایند هستند.

حروف نویسی روی ویترین مغازه گاهی اوقات می‌تواند مفید واقع شود، به عنوان مثال، در استفاده از تابلوی فارسی مغازه، یا جایی که فضا وجود ندارد.

یک تابلو حروف واضح، بهتر از چندین تابلو گیج کننده است. هیچ فایده ای ندارد که یک چیز را بیش از یک بار بیان کنید. تابلوهای مات و تابلوهای آویزان با حروف نقاشی شده با دست ترجیح داده می شوند. سایر طراحی‌های سنتی، متریال و چیدمان‌های پایانی که قبلاً توضیح داده شد نیز احتمالاً قابل قبول هستند.



مدیریت ارزش مشتریان برای سازمانها و شرکتها در اقتصاد

مدیریت ارزش مشتری برای سازمانها و شرکتها در اقتصاد

 هدف این مقاله مقایسه یک شرکت فروش محور با یک شرکت بازاریابی محور است.

مدیریت ارزش مشتری برای سازمان های مترقی در اقتصاد، مبتنی بر خدمات و اطلاعات ما،حیاتی

 تر خواهد بود.

 شرکت های نوآوری که حداکثر ارزش را برای مشتریان خود ایجاد می کنند، موفق و شکوفا خواهند شد. 

آنها مزیت های رقابتی پایدار را در بازار ایجاد خواهند کرد.


 ارزش زمانی ایجاد می شود که محصول و کاربر در یک موقعیت استفاده خاص با هم جمع شوند

.فرصت های خدماتی در بازارهای تجاری و مصرف کننده ارزش ایجاد می کند

 به حداکثر رساندن ارزش مشتری یک چالش در حال تحول برای بازاریابان خدمات است.

 چارچوب تصمیم گیری ارزش مشتری، به مدیریت یک راه منحصر به فرد و بالقوه برتر، برای درک مشکلات و فرصت های تجاری ارائه می دهد.

 ارزش مشتری افزایش یافته فراتر از معاملات است. 

سازمان های پاسخگو به مشتری با حل مشکلات تک تک مشتریان ارزش ایجاد می کنند. 

مشتریان خوشحال ارزش "بالا" را نسبت به هزینه اقتصادی و دردسر ریسک خرید از شرکتهای غیر پاسخگو درک می کنند.

بررسی نحوه اجرای یک فلسفه بازاریابی متمرکز بر مشتری برای تأثیر مطلوب بر سودآوری بلندمدت از برنامه های شرکتهای بزرگ است.


 مدیران بزرگ به طور شهودی می‌دانند که بازارگرا شدن بر عملکرد کسب‌ و کار تأثیر مطلوبی دارد.

 آنها خود را از دید مشتریان خود می بینند.

 می دانند چگونه نگرانی های اساسی مشتری را شناسایی یا پیش بینی کنند.

از معیارهای عملکرد مبتنی بر مشتری رسمی استفاده می کنند و مکانیسم های اجرایی کنش گرا را در اختیار دارند. 

سازمان‌های مشتری‌ مدار بر مفهوم بازاریابی تکیه می‌کنند.

فرآیندها و برنامه‌های مشتری محور را طراحی می‌کنند.

 یک سیستم اطلاعات بازاریابی قوی ایجاد می‌کنند و به طور مداوم تمرکز مشتری خود را اندازه‌گیری و تنظیم می‌کنند.

 شرکتهای خدماتی مشتری مدار پرسنلی را استخدام می کنند که ارزش افزوده دارند. 

به دستورالعمل های مدیریتی عملی برای ایجاد یک سازمان مشتری مدار می پردازند

بر فرآیند طراحی عملیات و فرآیندهای تجاری که ارزش آفرین هستند تمرکز دارند. 

سازمان‌های موفق تشخیص می‌دهند که ارزش و فرآیند از نظر مشتریانشان «یکپارچه» است. 

یک فرآیند، گروه خاصی از فعالیت ها و وظایف فرعی است که منجر به عملکرد یک خدمت ارزشمند می شود. 

فرآیندها نیز باید با استفاده از اندازه‌گیری‌های هزینه، زمان، کیفیت خروجی و رضایت قابل پیگیری باشند

نمودارهای کنترلی برای نظارت بر عملکرد یک فرآیند با گزارش اندازه گیری هایی که در یک فرآیند معین قابل پیش بینی هستند و اندازه گیری هایی که ماهیت تصادفی دارند، مفید هستند

شرکت های متمرکز بر مشتری می توانند از امتیازات غیر ضروری برای یافتن مزیت رقابتی استفاده کنند. 

 توضیح می دهد که کیفیت چیست، ملزومات کیفیت خدمات، چرا کیفیت مهم است و چگونه می توان کیفیت خدمات را بهبود بخشید. در مورد اهمیت کیفیت و بازدهی که یک فرهنگ کیفیت محور تولید می کند بحث می کند. رقابت جهانی منجر به افزایش انتخاب شده و انتظارات مشتریان را در مورد کیفیت قابل قبول افزایش داده است.

مزیتهای رقابتی در ارزش مشتری

 شرکت هایی که موقعیت بلندمدتی را به دست آورده اند به وضوح احترام بازار را به دست آورده اند.

  • کیفیت خدمات

  • استفاده از محیط و جو

  • مجموعه خدمات غالب

  •  بازاریابی تقسیم‌بندی شده

  • مدیریت زنجیره تامین

  • استراتژی‌های ارزش مشتری صحیح و خلاقانه 

می‌تواند مزیت رقابتی شدیدی را در بازار ایجاد کند.

کیفیت

. مشتریان همچنین کیفیت را در طول معامله خدمات درک خواهند کرد

 اینکه چقدر خدمات موثر و کارآمد ارائه شده است و کیفیت نیز در قالب حفظ مشتری ارائه می شود

سازمان‌ها باید دائماً برای بهتر شدن از طریق بازاندیشی و طراحی مجدد گزاره‌های ارزشی خود تلاش کنند.

یک استراتژی موثرتر طبقه بندی مشتریان از طریق تجزیه و تحلیل، استفاده و طراحی رویکردهای بازاریابی متمایز برای هر بازار هدف است


موقعیت رقابتی و فرصت های بالقوه خاص، باید تفکر مدیریت را، در مورد پیشنهاد ارزش مناسب برای به کارگیری، هدایت کند.

یک استراتژی موثرتر، طبقه بندی مشتریان از طریق تجزیه و تحلیل استفاده و طراحی رویکردهای بازاریابی متمایز، برای هر بازار هدف است

رقابت جهانی منجر به افزایش انتخاب شده و انتظارات مشتریان را در مورد کیفیت قابل قبول افزایش داده است.

 اهداف و نتایج بازاریابی رابطه مند نیز با بازاریابی سنتی متفاوت است. 

حفظ مشتریان مستلزم آن است که بازاریابان، پس از خرید مشتری، مراقبت و نگرانی از خود نشان دهند.

 فروشندگان می توانند با توسعه آنچه که ما به عنوان «توانمندسازهای روابط» از آن یاد می کنیم، در برابر این تمایل طبیعی به سمت افول ، مقاومت کنند

بازاریابی در سازمان، وظیفه متخصص شدن در مورد مشتری را بر عهده دارد. و در عین حال بقیه شرکت را از فعالیت های مشتری مطلع می کند.

رویکرد قیف مشتری ابزار ارزشمندی برای درک و ارزیابی پویایی ها و موقعیت های کسب و کار است.

 هدف مدیریت باید به حداکثر رساندن ارزش در طول زمان، با درک این موضوع باشد که ارزش های مشتری تاثیر عمده ای بر فرآیندهای تجاری و عملکرد دارد.

 سازمان ها باید متشکل از ارائه دهندگان ارزش مشتری باشند.

 اگر ارزش ارائه شده این کارکنان از انتظارات مشتریان فراتر رود، تجربیات خالص معاملات مثبت حاصل می شود. 


 اطلاعات سکوی پرشی برای ایجاد و اصلاح استراتژی های بازاریابی/مدیریت ارزش مشتری فراهم می کند.

نقطه قوت رویکرد ارزش مشتری این است که عملگرا و سازگار با نیاز مدیریتی برای ادغام حوزه های عملکردی کسب و کار است.

تجزیه و تحلیل ارزش مشتری چیزی بیش از یک تکنیک قیمت گذاری یا یک روش تحقیق بازار است. 

این یک ابزار بازاریابی استراتژیک است.

که نیازهای مشتری را بررسی می کند، به موقعیت شرکت در رابطه با رقبای خود کمک می کند و شکاف های ادراک در سازمان های خریدار و فروشنده را اندازه گیری می کند.

هدف اصلی بخش فروش همیشه به دست آوردن بودجه عملیاتی برای سازمان بوده است. 

شرکت متوجه است که خدمات ارائه شده به اعضا می تواند آنها را از سایر سازمان ها متمایز کند و به عضویت ارزش بیافزاید

تلاش برای حفظ رقابت در محیط جهانی با راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی و در عین حال تلاش برای جذب مشتریان است.